Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015

10 λόγοι να ψηφίσουμε ΝΑΙ στην πρόταση της ΠΙΝ για την ακύρωση της επιζήμιας και πραξικοπηματικής ιδιωτικοποίησης των Περιφερειακών Αεροδρομίων.

10 λόγοι να ψηφίσουμε ΝΑΙ στην πρόταση της ΠΙΝ για την ακύρωση της επιζήμιας και πραξικοπηματικής ιδιωτικοποίησης των Περιφερειακών Αεροδρομίων.

Κέρκυρα 17/12/2015

Η Λαϊκή Ενότητα Κέρκυρας στηρίζει την προσπάθεια της Περιφερειακής Αρχής των Ιονίων Νήσων να επιτρέψει στο λαό μας να τοποθετηθεί με τον πλέον δημοκρατικό τρόπο στο επίμαχο θέμα της εκχώρησης των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων στο Γερμανικό Δημόσιο.

Η ηλεκτρονική ψηφοφορία που διενεργείται, θα δώσει την πρέπουσα απάντηση των πολιτών των Επτανήσων απέναντι σε ό,τι υποθηκεύει το μέλλον και την αξιοπρέπειά του. Θα δώσει την κατάλληλη απάντηση στους δανειστές, τα Μνημόνια της υποταγής και όλες τις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα που δεν δίστασαν και δεν διστάζουν να μεταφράζουν την προσπάθεια υφαρπαγής της δημόσιας γης και περιουσίας σε απλό διαπραγματευτικό προαπαιτούμενο.

Οι βασικές αναπτυξιακές υποδομές του κράτους πρέπει να ανήκουν στο λαό, να ελέγχονται από το λαό και να εξυπηρετούν το λαό. Δεν αποτελούν λεία των πολυεθνικών και των εγχώριων διαπλεκόμενων επενδυτών, που μοναδικό σκοπό έχουν την κερδοσκοπία σε βάρος των μικρών και μεσαίων στρωμάτων της κοινωνίας, σε βάρος των εργαζομένων. Που δεν διστάζουν να θέσουν σε κίνδυνο την κοινωνική συνοχή ακόμα και την καταστροφή των φυσικού μας περιβάλλοντος.  

Στην ηλεκτρονική ψηφοφορία της ΠΙΝ:

·         ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ για την ακύρωση της ιδιωτικοποίησης των Αεροδρομίων από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ.

·         ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ και των διαπλεκόμενων κερδοσκοπικών μεσαζόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

·         ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ για να ανατρέψουμε τα σχέδια των βάρβαρων αντιλαϊκών Μνημονίων.

·         ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ για την προστασία του Τουριστικού κλάδου στα Ιόνια από το μονοπώλιο της FRAPORT και του Γερμανικού Δημοσίου.

·         ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ για την περιφρούρηση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και την εθνική μας ασφάλεια.

·         ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ για την περιφρούρηση της αξιοπρέπειάς μας και δεν υποκύπτουμε στους  εκβιασμούς των τοκογλύφων δανειστών.

·         ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ για την προστασία των εργαζομένων στα Αεροδρόμια.

 Έχουμε 10 σοβαρούς λόγους να πιστεύουμε για το δίκαιο και την αντικειμενικότητα αυτού του αγώνα:
 
1.     Η Fraport AG - Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δις ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δις. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δις ευρώ, ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια. Το εφάπαξ αυτό “τίμημα” στην πραγματικότητα περιορίζεται σε περίπου 0,7 δις ευρώ, διότι με την ιδιωτικοποίηση, το δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. -να χρεώσει δηλαδή σε βάρος εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων- τα 520 εκατ. ευρώ έργων ΕΣΠΑ που ήδη “τρέχουν” στα αεροδρόμια της Θεσ/νίκης και των Χανίων.

2.     Το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλει η Fraport AG - Slentel Ltd είναι 0,023 δις. Αυτό ισοδυναμεί με τον ετήσιο περίπου τζίρο του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, είναι δε λιγότερο από τα ετήσια έσοδα του κράτους από τις εμπορικές και μόνο χρήσεις σε όλα τα αεροδρόμια. Ο ιδιώτης ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δις ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 7,89 δις, την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το “σπατόσημο” θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δις ευρώ. Με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τριπλάσια απώλεια εσόδων.

3.     Αν εκποιηθούν τα οικονομικά εύρωστα αεροδρόμια, που χρηματοδοτούν σήμερα τα οικονομικά αδύναμα (Κάρπαθος, Ικαρία, Χίος, Νάξος, Σητεία, Σύρος, Αστυπάλαια, Κύθηρα, Κάσος, Καστελλόριζο, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Καλαμάτα), τότε δημιουργείται άλλη μια «τρύπα» στον κρατικό προϋπολογισμό. Με δεδομένο το γεγονός  των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη.

4.     Υπάρχουν συμβόλαια παραχώρησης ακινήτων της ΥΠΑ ευθέως ανακλητά, που έως τώρα αξιοποιούνται από Ελληνικά Αθλητικά Κέντρα [χαρακτηριστικό το παράδειγμα του ΕΑΚ στην Κέρκυρα], ΟΤΑ κλπ. Όλα αυτά αν ανακληθούν από τον ιδιώτη, θα δημιουργήσουν επιπλέον έξοδα για το κράτος και την αυτοδιοίκηση. Αντίστοιχη απώλεια εσόδων θα υπάρξει από τη μη αξιοποίηση παροπλισμένων εγκαταστάσεων των Αερολιμένων από υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης που τώρα δαπανούν τεράστια ποσά σε μισθώματα.

5.     Η νησιωτικότητα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, καθιστά τα αεροδρόμια άκρως αναγκαία για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια. Αν επίσης σκεφτούμε ότι στις νησιωτικές περιφέρειες ο βαθμός εξάρτησης του Τουρισμού από τις αερομεταφορές κυμαίνεται από 85% έως 90%, τότε εύκολα διαπιστώνουμε τον έλεγχο που μπορεί να επιβάλει στο τουριστικό κεφάλαιο το οποιοσδήποτε ιδιωτικό μονοπώλιο, εν προκειμένω της Fraport AG - Slentel Ltd. Επιπρόσθετα, κανένα ιδιωτικό αεροδρόμιο δεν θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης, ώστε να αυξηθεί η τουριστική κίνηση ή να εξυπηρετηθούν οι κοινωνικές ανάγκες μιας περιοχής.

6.     Η δρομολογούμενη αποκρατικοποίηση είναι αντικείμενη στο Σύνταγμα της Ελλάδας. Τα αεροδρόμια ανήκουν στα ιδιόχρηστα πράγματα και η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης με σαφή προοπτική την παραχώρηση της κυριότητας, υποκρύπτει απαγορευμένη εμπράγματη διάθεση δημόσιας περιουσίας για διάφορους από την θεσμοθέτησή της σκοπούς. Είναι αντικείμενη στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, αντιτιθέμενη στην εθνική ασφάλεια και την αρχή της αναλογικότητας.

7.     Τα ελληνικά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν δημόσια, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Μπορούν να διπλασιάσουν την επιχειρησιακή ικανότητα και τα κέρδη τους, άρα και τα δημόσια έσοδα. Οι συνέπειες από την υποθήκευση των κρατικών αναπτυξιακών μας υποδομών, θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές.

Όσον αφορά ειδικά τον Κρατικό Αερολιμένα Κέρκυρας:

8.     Η δυνατότητα αύξησης της συγκριτικής αποδοτικότητας (παραγωγικότητα-ανταγωνιστικότητα) και ο διπλασιασμός της επιχειρησιακής ικανότητας του αεροδρομίου της Κέρκυρας, είναι άμεσα εφικτός υπό τις σημερινές οικονομικές συνθήκες και με τις υπάρχουσες υποδομές (760.000 τ.μ.). Χρειάζεται να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα χρηματοδότησης από ίδιους πόρους και εν γένει από το δημόσιο τομέα και η δυνατότητα αυστηρής ανταποδοτικότητας των τελών με στόχο τη βελτίωση της κερδοφορίας του αεροδρομίου μας.

9.     Αντί της επιζήμιας και πραξικοπηματικής ιδιωτικοποίησης, μπορούμε κάλλιστα να απαιτήσουμε την άμεση ολοκλήρωση των έργων επέκτασης των εναέριων και επίγειων υποδομών (χωρητικότητα) του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας. Να ολοκληρωθεί η εξυγίανση τμήματος της λίμνης Κόλλα [65.300 τ.μ., 326 μ. μήκος x 200 μ. πλάτος] που θα αποδώσει περίπου 10 επιπλέον χώρους στάθμευσης αεροσκαφών (σήμερα οι χώροι στάθμευσης αεροσκαφών έχουν συνολική έκταση 142.507,73 τ.μ.). Να επεκταθούν-αξιοποιηθούν περεταίρω οι δύο χώροι της δυτικής πίστας (ΜΑΕΔΥ) και του παλαιού αεροσταθμού, που θα αποδώσουν περίπου 10 ακόμα χώρους στάθμευσης αεροσκαφών και θα αυξήσουν την πίστα ελαφρών αεροσκαφών. Αντίστοιχη επέκταση μπορεί να γίνει (με χαμηλό σχετικά κόστος) και στα κτίρια των επιβατών. Στο σύνολο, με αυτές τις ήδη δρομολογημένες μελέτες της ΥΠΑ, μπορεί σχεδόν να διπλασιαστεί η χωρητικότητα του αερολιμένα, με κόστος ικανό να καλυφθεί από τα υπάρχοντα έσοδα της ΥΠΑ σε βάθος διετίας. Για το σκοπό αυτό, επιβάλλεται η θέσπιση νομοθετικού πλαισίου που θα υποχρεώνει για αρχή την πλήρη ανταπόδοση των τελών και εν συνεχεία την ανταπόδοση του μεγαλύτερου μέρους αυτών.

10.  Με το ξεπούλημα των Αεροδρομίων στο Γερμανικό Δημόσιο, δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η ακεραιότητα του εργασιακού καθεστώτος των υπαλλήλων όλων των Τμημάτων του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, των εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες υποστήριξης αεροδρομίου (τελωνειακός - υγειονομικός έλεγχος, ταχυδρομείο, πυροσβεστική, ΕΚΑΒ, αστυνόμευση κλπ), των εργαζόμενων στους εξωτερικούς παρόχους (καύσιμα, στάθμευση, ασφάλεια, καθαριότητα, συντήρηση κλπ) όπως και των εργαζομένων στις επιχειρήσεις εντός αεροδρομίου (εστίαση, λιανεμπόριο, διαφημίσεις κλπ). Οι απολύσεις  εργαζομένων συνιστούν μια πάγια τακτική των πολυεθνικών και συγκεκριμένα της FRAPORT AG - Slentel Ltd.

Η Λαϊκή Ενότητα Κέρκυρας στηρίζει την προσπάθεια της ΠΙΝ και καλεί όλους τους πολίτες των Ιονίων να ακυρώσουν τα παράνομα και αντιλαϊκά σχέδια της Ε.Ε. Καλεί επίσης την περιφερειακή Αρχή να εξασφαλίσει το αδιάβλητο της διαδικασίας και τη μέγιστη συμμετοχή των πολιτών, ενεργοποιώντας άμεσα τα Περιφερειακά, Δημοτικά και Τοπικά Συμβούλια, όπως και όλους τους φορείς που έως τώρα συμμετείχαν ενεργά στην Κοινή Πρωτοβουλία Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων. Οι όποιες ενστάσεις εγείρονται για τη διατύπωση της πρότασης στην ηλεκτρονική ψηφοφορία, δεν αναιρούν το πολιτικό νόημα της συγκεκριμένης πράξης αντίστασης στις μνημονιακές πολιτικές.

Η εσπευσμένη υπογραφή της σύμβασης από το ΤΑΙΠΕΔ, δεν καθιστά μάταια την έκφραση της λαϊκής βούλησης και απαίτησης. Αντιθέτως προστίθεται ένας ακόμη ισχυρός λόγος ώστε οι πολίτες των Ιονίων να πάρουν μαζικά μέρος στην ηλεκτρονική ψηφοφορία, να εκφράσουν ακόμη πιο ισχυρά την αντίθεσή τους στην επιζήμια και πραξικοπηματική ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων μας.

Προς πείσμα της κυβέρνησης, του ΤΑΙΠΕΔ και των ευρωπαϊκών μηχανισμών, η Λαϊκή Ενότητα Κέρκυρας καλεί τους πολίτες να ψηφίσουν ΝΑΙ στην πρόταση της ΠΙΝ για την άμεση ακύρωση της υφαρπαγής των 4 Περιφερειακών Αεροδρομίων στα Επτάνησα.

Το Γραφείο Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου